רולטורים למבוגרים

מהם היתרונות של רולטור?

רולטורים כוללים גלגלים במקום רגליים כדי לאפשר תחבורה קלה יותר על פני משטחים לא ישרים, והם מצוידים בלמים ידניים אמינים שניתן להפעיל פשוט על ידי לחיצה קלה על הידיות שלהם.

מסגרות חיצוניות כמו זו יכולות להיות הרבה יותר שימושיות מהמסגרת בסגנון הצימר המקורה הדורשת מהמשתמשים ללכת רכון. יתר על כן, הם מגיעים במספר אפשרויות גובה העונות על כל צרכי המשתמש.

למי רולטור טוב?

רולטורים, בין אם הם שלושה או ארבעה גלגלים, יכולים לסייע למשתמשים עם צרכי ניידות שונים. החל מסיוע באיזון ותמיכה ביציבות להפחתת עייפות בהליכה למרחקים ארוכים וכלה בסיוע לאלה הנאבקים במדרגות או נאבקים בצעד לא יציב בגלל מצבים בריאותיים – רולטורים יכולים להיות בן לוויה שלא יסולא בפז.

רולטור בסיסי מציע מסגרת קלת משקל המתקפלת במהירות לאחסון במכונית או בתא המטען, כאשר רוב הדגמים כוללים מושב מרופד מצורף וכידון המותאמים לגבהים שונים לנוחות מיטבית. רוב הדגמים כוללים גם בלמים דחופים שניתן להפעיל על ידי לחיצה על המסגרת; בלמים איטיים עשויים גם לעזור למשתמשים לרדת בבטחה בגבעות, וחלקם כוללים סל אחסון מחובר כדי להקל על תחבורה של פריטים.

תוספות זמינות למשתמשי ווקר מתגלגלים כוללות סלים, מגשים ומושבים כדי להפוך אותם לתפקודיים עבור משתמשים שונים. משתמשים הזקוקים ליציבות נוספת עשויים להפיק תועלת מדגמי ארבעה גלגלים ואילו אלה המתגוררים בבתים קטנים יותר עשויים להעדיף דגמי שלושה גלגלים עם רדיוס סיבוב הדוק יותר לשימוש פנימי.

דגמים מסוימים מותאמים במיוחד לעבודה טובה יותר על משטחים לא אחידים מאחרים, כולל גלגלים המאפשרים גלגול חלק על סוגי משטחים שונים כמו אריחים ודשא מבלי להשאיר סימנים או ליצור אי נוחות למשתמשים. דגמים מסוימים כוללים גם מושב מסתובב מתכוונן כדי לסייע ביציבה יציבה יותר. שיקולים אחרים שיכולים להועיל כוללים ידיות גובה מתכווננות, אחיזות ידיים הסופגות רעידות ומנגנון נעילה המונע הפעלה מקרית של הבלמים. חלק מעזרי הניידות כוללים משענות גב ומושבים מרופדים כדי למקסם חוויות מנוחה נינוחות ועיצוב קל של דחיפה / משיכה, בעוד שרולטורים בריאטריים או כבדים עם מסגרות חזקות וגלגלים מחוזקים מציעים תמיכה נוספת ליכולות משקל גבוהות יותר.

האם הליכה עם רולטור מהווה התעמלות טובה?

הליכה היא צורה אידיאלית של פעילות גופנית המתאימה לאנשים בכל הגילאים ויכולה לספק יתרונות בריאותיים רבים, כולל איזון וקואורדינציה מוגברים, התפתחות חוזק העצם ושיפור סיבולת לב וכלי דם. יתר על כן, הליכה קבועה מסייעת בהורדת לחץ הדם, רמות הכולסטרול ורמות החרדה – יתרון חשוב במיוחד עבור מבוגרים בשמירה על מצב השרירים והימנעות מבעיות נוספות בניידות.

רולטורים הליכונים מספקים יציבות תוך שהם עדיין מאפשרים תנועה חופשית יותר ממה שהולכים רגילים מאפשרים. הגלגלים שלהם הופכים את התמרון מעל מהמורות ומכשולים להרבה יותר פשוט, והמושבים שלהם משמשים כמקומות למנוחה בעת הצורך.

בחר רולטור עם גלגלים קדמיים גדולים לתמרון אופטימלי על פני שטח מחוספס. אם השימוש העיקרי שלך יהיה בתוך הבית, גלגלים קטנים יותר עם רדיוס סיבוב הדוק יותר עשויים להקל על התנועה במקומות צרים. יש אנשים שאוהבים להוסיף תיקים או שקיות מארגן לאחסון – אם כי אלה לא יתקפלו עם המכשיר שלהם, הם נגישים בקלות ומספקים מקום שמירה בטוח.

קיבולת משקל של רולטור היא היבט קריטי נוסף שיש לקחת בחשבון. רובם מאושרים לתמוך בבטחה עד 250 פאונד, אך דגמים בריאטריים אושרו למגבלות משקל גבוהות עוד יותר. דגמים בריאטריים כוללים בדרך כלל מסגרות וגלגלים גדולים יותר לשיפור העמידות; יתר על כן, הם נועדו לאפשר למשתמשים לדחוף את עצמם במקום לחכות למישהו אחר.

ישנם גם מכשירים המשלבים את הפונקציונליות של רולטור וכיסא הובלה ליחידה אחת, לרוב במחיר יקר יותר מאשר רולטורים עצמאיים; הם נקראים לעתים קרובות רולטורים בריאטריים ולעזרים חיוניים יש כמה למכירה; הם קלים לשימוש, נוחים ומספקים מקום מנוחה נוח במהלך טיולים או נסיעות ממושכות.

מי זקוק לרולטור?

האם אתה זקוק לעזרה באיזון ויציבות? רולטור יכול להיות בדיוק מה שצריך. מכשיר קל משקל זה מספק למשתמשים יותר קלות וביטחון בעת הליכה; קיימים דגמים רבים העונים על צרכי משתמש ספציפיים כגון אלה המיועדים לשטח מחוספס בעוד שאחרים מתקפלים בקלות להובלה נוחה של המכשיר שלהם.

רולטורים מספקים יציבות עקבית יותר תוך כדי תנועה מאשר הליכונים, אותם יש לאסוף בכל צעד. הם עוזרים להפחית נפילות שעלולות לקרות אחרת אם לא משתמשים בהן בזהירות ובדרך כלל כוללות גלגלים שאינם מסמנים לשימוש פנימי שלא יפגעו ברצפות בעת השימוש בפנים.

רולטורים קלים יותר לשימוש ועושים פניות חדות מהר יותר מאשר מטיילים רגילים, וניתן גם לקפל אותם בצורה קומפקטית יותר כדי לאחסן או להעביר אותם בקלות ברכבים למטרות תחבורה. חלק מהרולטורים אפילו מצוידים במושבים כך שמשתמשים יכולים לשבת ולנוח בנוחות.

הליכון עם שני גלגלים קדמיים עשוי להיות פחות קל לשימוש עבור בעלי חוזק פלג גוף עליון מוגבל, ויקר יותר ממקבילו הרולטור; הם יכולים אפילו להתהפך בקלות אם הם מאוזנים בצורה לא נכונה.

היתרון העיקרי של רולטורים ארבעה גלגלים הוא להיות יציב יותר מאשר מטיילים מסורתיים ולהיות מסוגל להכיל עומסים גדולים יותר. יתר על כן, קל יותר לאזן ארבעה גלגלים על משטחים לא אחידים, מה שמאפשר גם שימוש חיצוני. רוב הדגמים מגיעים בנויים מחומרים עמידים הדורשים תחזוקה מועטה לאורך זמן ונמשכים שנים ארוכות יותר.

פיזיותרפיסטים ממליצים לעתים קרובות על עזרי ניידות כמו הליכונים ורולטורים ככלי עזר לשמירה על תנועת המפרקים בצורה חלקה ולהפחתת הכאב על ידי הרפיית שרירים באזור. יתר על כן, השימוש ברולטורים אינו צריך להיות קבוע; ניתן להסיר את רוב הדגמים בקלות כאשר משתמשים אינם זקוקים להם יותר.

מהם היתרונות של הליכון רולטור?

כעזרי ניידות, רולטורים מציעים יתרונות רבים על פני הליכונים סטנדרטיים. הם מאפשרים לאנשים לנוע מהר יותר תוך שמירה על יכולת תמרון גבוהה – כל התכונות שעלולות להוביל פחות כאב ואיכות חיים משופרת עבור אנשים מסוימים.

מטיילים מתגלגלים פופולריים בשל המהירות והגמישות שלהם; אנשים רבים אוהבים להשתמש בהם גם בתוך הבית וגם בחוץ. שלא כמו הליכונים המסורתיים שלעתים קרובות דורשים שימוש בכדורי טניס כדי למנוע מהם לגרד רצפות, הליכונים המתגלגלים מיועדים לשימוש בכל סוגי המשטחים – שבילי דשא כמו גם לכלוך.

הליכונים על גלגלים הופכים אותם להרבה יותר פשוטים לתמרון בחללים צרים בגלל שאינם דורשים מהמשתמשים להניח ולהרים את ההליכון שלהם בעת מעבר ממשטח אחד למשנהו.

יש מגוון של הליכונים מתגלגל בשוק, מה שהופך אותו הכרחי לבחור אחד המותאמים במיוחד לצרכים שלך. לדוגמה, כאשר משתמשים בו בחוץ או בקרקע לא אחידה, עדיף לבחור בגלגלים גדולים יותר מכיוון שאלו עשויים להקל על יכולת התמרון ואילו קטנים יותר עלולים לגרום להליכון שלך להתהפך ביתר קלות.

רולטורים עם מושבים מובנים עשויים גם להוכיח ערך רב עבור אלה שמתעייפים בקלות או דורשים הפסקות בזמן הליכה, כמו גם אלה שמתקשים לעמוד מכיסאות.

רוב הדגמים מצוידים בגובה ידית מתכוונן, כך שתוכלו להתאים אותו כך שיענה על הצרכים הייחודיים שלכם. כדי לקבוע את הגובה המושלם שלך, עמד בנעליים הרגילות שלך ומדוד מהרצפה למקום בו מתחיל קפל הברך. מדידה זו תעניק לך את גובה המושב לרצפה האידיאלי בעת קניית רולטורים חדשים.

רוב הליכונים המתגלגלים כוללים גובה ידית מתכוונן ובלם יד קל לשימוש, המסייעים לך לשמור על השליטה במכשיר בכל עת ולהפחית כל סיכון שהוא יתגלגל ממך בטעות. באזורים הרריים, ניתן גם להוסיף אביזרים נוספים המאפשרים למשתמשים להגדיר את הבלמים כדי להפעיל כמות משתנה של חיכוך בכל פעם שנדרש.

לרכישה לחצו:

https://aahygiene.co.il/